«روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است عنبر بسای و عود بسوزان و گل بریز* از کدام بانوان ورزشکار خراسانی در نخستین دوره اعطای نشان «کاوه»، تقدیر شد؟ میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده روایتی از حال و هوای ۵۰ زوج بوشهری که ماهشان را در حرم امام رضا (ع) عسل کردند علامه‌ها عاشق‌ترند حقیقت فراموش‌شده‌ای به نام «زنان پشتیبان در جنگ» دو چالش مهم دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ چیست؟ نظرات چند بانوی نویسنده درباره رمان دینی «اردو در قبرستان ژغاره» | ژانر وحشت و معمایی این کتاب باعث جذب مخاطب شده است گام دوم رویداد «ایراندخت» حمایت از بانوان کارآفرین است لزوم ارتقای فرهنگ اصیل ایرانی‌اسلامی علل شایع خونریزی در سه‌ماهه اول بارداری چیست؟ چهار قاتل خاموش روابط در زندگی مشترک را بشناسید پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات به مشاغل خانگی طی ۳ سال گذشته دیدگاه نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در رابطه با حجاب و طرح «نور» چیست؟
سرخط خبرها
جشن بزرگ دختران مهرانه در مشهد برگزار شد

جشن بزرگ دختران مهرانه در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۲۷۱۵۶
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۲
  • ۱
عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام‌صادق(ع) گفت: هر جامعه که علم افرادش کم باشد، در خطر پذیرش شایعات است و دشمن به‌راحتی بر افکار مردم تسلط خواهد یافت.

شوکت سالاری - به گزارش شهرآرانیوز، علی غلامی در جشن بزرگ دختران مهرانه که به‌مناسبت بزرگداشت روز دختر در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جامعه موفق نیاز به افراد هدفمند و با‌برنامه دارد. زنان باید برای رسیدن به اهدافشان از بانوان صدر اسلام همچون حضرت‌معصومه(س) الگو بگیرند.

غلامی با طرح این سوال که از نظر اسلام زنان حق حضور در جامعه را دارند؟ پاسخ داد: در اسلام این‌گونه نیست که زن مطلقاً حق حضور در جامعه را نداشته باشد؛ زیرا زنان مکلف به حضور در جامعه هستند و طبق آنچه در قرآن آمده است زن و مرد، ولی و سرپرست هم هستند و باید به همدیگر در جامعه امرونهی کنند و این امر مگر با حضور موثر زن و مرد در جامعه محقق نخواهد شد. 

وی بیان کرد: برای اینکه نقش‌آفرینی اجتماعی را درست انجام دهیم و در جامعه امروزی نقش‌آفرینی کنیم، باید نخبه شویم. اگر نخبه‌ها از جامعه حدف شوند، علم و دانش در هر حوزه کاهش می‌یابد و دشمن به‌راحتی بر ذهن مردم حکومت می‌کند.

استاد دانشگاه امام‌صادق(ع) با تاکید بر حفظ نخبگان در کشور برای غلبه بر فتنه دشمنان نظام خاطرنشان کرد: نخبه‌ها وظایف و دانستنی‌ها را می‌دانند و همین امر باعث می‌شود مطالبه‌های مردم در مسیر درست هدایت و پیگیری شود. اگر مطالبه‌ها در مسیر درست با یک حلقه واصله پیگیری نشود، درگیری و اغتشاش به وجود می‌آید.

وی خطاب به دختران و زنان حاضر در مراسم گفت: همیشه در آرزوهایتان، بالاترین سطح را در نظر بگیرید تا انسانی موفق باشید. انسان باید در هر کاری نخبه را برگزیند؛ نخبه یعنی حاج‌قاسم و شهدایی که نام و آوازه آن‌ها پس از سال‌ها، الگوی نسل‌های متفاوت در جامعه شده است.

غلامی اذعان داشت: اتلاف وقت، عدم شناخت علاقه، تأثیرپذیری از شایعات و تک‌بعدی‌بودن افراد چهار تهدید بر سر راه آرزو‌ها و نخبه‌شدن است. 

گفتنی است اجرای سرود بیعت و بابارضا توسط گروه سرود دخترانه منتظران نور، مولودی‌خوانی و تقدیر از آمران به معروف و فعالان برتر حوزه عفاف‌وحجاب در مشهد از دیگر‌برنامه‌های جشن بزرگ دختران مهرانه بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی میر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
0
0
??